Energie bij je thuis

Hoe kan ik de netbeheerder contacteren?

Thomas
Thomas
Voor je energie-aansluiting heb je niet alleen de hulp nodig van je energieleverancier, maar ook van de netbeheerder. De netbeheerder is de instantie die instaat voor het stroomnetwerk en al z’n aansluitingen, dus ook die van jou. Als je wil veranderen van leverancier, zal de netbeheerder hier altijd toestemming voor moeten geven. Geen zorgen, dit gebeurt allemaal automatisch. Toch kan het soms zijn dat je de netbeheerder moet contacteren.

Wanneer contacteer je de netbeheerder?

De netbeheerder neemt jaarlijks je meterstanden op en stuurt deze door naar je energieleverancier, zodat deze je jaarafrekening kan opmaken. Als deze meterstanden niet lijken te kloppen, moet je dit aankaarten bij de netbeheerder.

Daarnaast moet je voor alles wat te maken heeft met je meter, je meterstanden, je EAN-nummers of storingen aan het net ook bij de netbeheerder zijn.

Welke netbeheerder contacteer je?

Woon je in Vlaanderen? Dan contacteer je de netbeheerder Fluvius. Voor vragen kan je terecht op 078 35 35 34. Voor storingen en defecten op 078 35 35 00. Voor een gaslek op 0800 65 0 65.

Woon je in Wallonië? Om te weten welke netbeheerder je moet contacteren, raadpleeg je de website van Cwape. In Wallonië opereren er verschillende netbeheerders.

Woon je in Brussel? Dan contacteer je Sibelga. Voor vragen kan je terecht op 02 549 41 00. Voor storingen en defecten op 02 274 40 66. Voor een gaslek op 0800 19 400.

Bolt helpt jou wegwijs maken in energie. Inzicht in je energie-aansluiting en energie algemeen helpen jou om de juiste keuzes te maken richting een klimaatneutrale toekomst.

Hallo, ik ben Thomas

Ik ben als business development manager continu bezig met de evolutie van de energiewereld. Verwacht je dus regelmatig aan een update van dit artikel. Heb je nu al een opmerking of wil je meer weten? Ik sta voor je klaar.

We zijn vandaag bereikbaar tot 17:00

Meer lezen?